110324

har haft en bra dag på jobbet. planterat potatisar med några barn. pratat om vad som händer i japan. jag frågar, vet ni vad det är som gör att det blir jordbävningar? tänk er femåringar som svarar med att det finns plattor i jorden som rör på sig. och jag häpnar lite smått. smartingar. eller som en pojke förklarade för en annan pojke. det finns gubbar som letar efter alla människor under husen nu. men det går ju inte att lyfta ett sådär stort hus. skulle du kunna lyfta om du var en jobbargubbe? den andra pojken säger: nae, det bara hulken som skulle kunna lyfta ett sånt hus.

efter jobbet var jag och klippte mig. bokade tid hos arvids frisör som han jämt går till. efter fem minuter så säger hon: får jag fråga, har du någon bror som klipper sig här? hon kände sig riktigt synsk när jag svarade ja. blev fint kort och bra. mitt hår känns silkeslent och nytt.

och sist har jag även köpt mig min första skinnjacka. känner mig två tre år efter alla andra men har inte hittat någon så fin som nu. den är inte sådär tajt och kort utan lite mer oversize. hänger fint till höften fast den är i XS. från weekday med lite fina mockadetaljer.

nu ska jag packa så lätt som möjligt för helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0