call girl

i några dagar har jag nu möts av lastbilar, kameror och ställningar som staplats upp på gatan där jag bor. ikväll möttes jag av en uppställd telefonkiosk strax utanför porten. och igår frågade en man om jag hade en filmroll i filmen som jag då förstod att de alltså spelar in. kände att jag var tvungen att göra en liten research när dom håller på så nära inpå. sökte och fann att filmen heter "call girl" och är en politisk thriller med pernilla august i huvudrollen. premiär oktober 2012. en berättelse inspirerad av de verkliga händelserna runt bordellhärvan på 70talet. kvinnlig frigörelse, sexuell revolution, neutralitet, kärnkraft och social trygghet. från botten av samhället upp till det toppskiktet, via bakgator, glitter och glamour.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0