to make a mountain of your life is just a choise


det är mycket som händer.
snart är vi solnabor. och det känns spännande och bra.
så på fredag åker jag till finspång igen för att packa ihop mitt rum.

min mage har varit okej ett tag nu.
sen jag kom på att testa laktosmjölk.
men idag har jag köpt vanlig mjölk igen.
jag hoppas mer på stress. hoppas det.

bahman var här imorse. han vi hyr av.
han gillade hur vi hade gjort om i lägenheten.

och en sak till. jag har fått ett nytt jobb!
på ett dagis i hallonbergen. eller förskola som man ska säga.
allt blev spikat och klart igår när jag träffade chefen.
tack julia. allt är lite tack vare henne för det var hon som fixade intervjun.
nu blir vi grannar på jobbet. hih
det är heltid.
ett nio till fem jobb med lediga helger. jag känner skönheten.
börjar redan om en vecka på måndag.
jag har inte släppt bomben på max än.
förutom för arne, arvid och chris.

max har varit kul. speciellt med alla maxkompisar man har haft omkring sig. det är väll så det är med alla jobb. jag har utvecklats massor här i kista när jag blev kökschef. sen också turen att vi fick vara med redan från start och öppning. som natalie sa. tänk om dom på max i norrköping skulle se dig och arvid nu. utveckling ja. ansvar. det här med att leda en grupp. pengar. leveranser. beställningar. ja allt. det har varit väldigt nytt. det var som att få ett ösregn över sig i början. jag har både mått dåligt och bra av det. utmaningar kan ju vara jobbiga om man ser det så. sen att jag har förmågan att göra allt större än vad det egentligen är också ju en sak. tänker på nada surf texten, to make a mountain of your life is just choise. nu när jag räknar på det, har jag varit på max i över åtta månader nu. om jag räknar med tiden i norrköping. det känns bra och gå vidare nu. även om det inte var så planerat det här. tänkte mer byta jobb till sommaren. men det gäller ju o ta sina chanser när dom väl kommer så.

så det kommer hända en del nu. både flytten och nya jobbet på samma gång.
vi har inte fixat något internet till nya placet än. så vi blir nog internetlösa ett tag.
men el är fixat. vuxenpoäng.
så vi slipper värmeljus och tjocka kläder som vi var rädda för ett tag.
jag har börjat packa ihop lite grejer här i lägenheten idag.
nu ska jag laga mat och duscha.
jag ska jobba natt ikväll igen.
jag börjar bli bäst på att förstänga.

husby. den fina delen.




Kommentarer
Postat av: a

jag blev glad nu,

du är bra, väldigt bra!

2010-01-24 @ 18:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0